دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
حجت الاسلام هدایتی

حوزه/ امام جمعه تنکابن گفت: انصافا اگر فردی به بیمارستان شهید رجایی مراجعه کند با منظره‌ای نامناسب و بد روبرو می‌شود. گچ، سیمان و مصالح ساختمانی روی زمین ریخته و از لحاظ بهداشتی بوی بدی بیمارستان را فرا گرفته است.

حجت الاسلام سید مهدی هدایتی امام جمعه تنکابن در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مازندران، با انتقاد از وضعیت بیمارستان شهید رجایی تنکابن و تأخیر در افتتاح بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی این شهر گفت: بیمارستان شهید رجایی تنکابن در سال ۱۳۶۲ با ظرفیت ۲۰۰ تخت تأسیس شده و در حال حاضر فرسوده است و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه کلنگ ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی تنکابن سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد و پس از ۱۳ سال هنوز در گیر و دار تجهیز باقی مانده است، افزود: برای برداشتن گام آخر بهره برداری بیمارستان فوق تخصصی تنکابن نیاز با جدیت و تلاش جهادی لازم است که مسئولان امر باید اقدام کنند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه در تنکابن یک بیمارستان خصوصی نیز وجود دارد که اکثریت مردم توان مراجعه به آنجا را ندارند، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا فقط بیمارستان رجایی تنکابن فعالیت می‌کرد، یعنی هم بیماران کرونایی و هم بیماران عادی در این بیمارستان بستری می‌شدند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به حضور در بیمارستان شهید رجایی برای عیادت از مادر شهید دهقانکار گفت: امسال برای عیادت حاجیه خانم فضه مشایخی مادر شهید محمد دهقانکار به بیمارستان شهید رجایی رفتم. به بخش آی سی یو مراجعه کردم که پرستاران گفتند باید بروید بخش سی سی یو! پرسیدم

بیمار آی سی یو است چرا در سی سی یو بستری شده است؟ وقتی به بخش سی سی یو رفتم با منظره‌ای عجیب و باورنکردنی روبرو شدم. انگار زمان جنگ بود، وسایل در راهرو چیده شده و آشفتگی زیادی روبرو شدم. دلیل این وضعیت را سوال کردم گفتند که سقف آی سی یو ریخته است و به ناچار مجبور شدیم بیماران آن بخش را به سی سی یو منتقل کنیم. گفتم با ورود به این بخش یاد دوران جنگ افتادم. سوپروایزر بخش سی سی یو گفت خدا پدر دوران جنگ را بیامرزد اکنون خیلی وضعیت بدتر است!

وی تاکید کرد: انصافا اگر فردی به بیمارستان شهید رجایی مراجعه کند با منظره‌ای نامناسب و بد روبرو می‌شود. گچ، سیمان و مصالح ساختمانی روی زمین ریخته و از لحاظ بهداشتی بوی بدی بیمارستان را فرا گرفته است.

حجت الاسلام هدایتی افزود: یک جراح مغز و اعصاب در بیمارستان شهید رجایی که نام ایشان محفوظ است به بنده گفت که طی یک سال گذشته حقوقی دریافت نکرده ام. او به من جمله‌ای گفت که خجالت کشیدم! این جراح گفت که در اتاق عمل مغز یک بیمار را باز کرده بودم و در حال عمل جراحی بودم، سوپروایزر را صدا کردم و گفتم بیا این مگس‌ها را دور کن! این جراح مغز به من گفت: حاج آقا شما می‌گویید سقف آی سی یو فروریخته، من در حال عمل مغز با مگس‌ها روبرو شدم! کجای دنیا در اتاق عمل چنین چیزی وجود دارد؟

امام جمعه تنکابن با ابراز تأسف از وضعیت نگران کننده ساختمان بیمارستان شهید رجایی گفت: این بیمارستان اوضاع آشفته‌ای دارد. البته قبل از شیوع ویروس کرونا در بخش اورژانس ساخت و سازهایی انجام گرفته، اما یک جا را درست می‌کنند، جای دیگر آن ریزش می‌کند!

حجت الاسلام هدایتی با قدردانی از زحمات دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر او نبود روند ساخت بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی تا اینجا هم پیش نمی‌رفت. قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های دکتر حسینی هستیم. وی در مجلس به وزیر بهداشت تذکر داد که چرا در افتتاح بیمارستان دچار سردرگمی شده اید.

وی با بیان اینکه تنکابن بزرگترین شهر غرب مازندران است و یک بیمار برای عمل قلب باید برای عمل جراحی یا به رشت و یا به ساری مراجعه کند، ابراز کرد: نه فقط عمل قلب بلکه زمانی که بنده در مکه بودم پسرم تصادف کرد و از ناحیه کتف آسیب دید که باید عمل جراحی انجام می‌داد. واقعاً اینجا امکانات نیست یا باید به رشت مراجعه می‌کردیم یا به تهران.

امام جمعه تنکابن گفت: مردم تنکابن خیلی عذاب می‌کشند و برای درمان‌های پزشکی در سختی‌های زیادی گرفتار شده‌اند. مردم اینجا می‌گویند، چون غرب مازندران هستیم با ما اینگونه برخورد می‌شود و مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌ایم. اگر این بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی در شرق استان مازندران بود خیلی وقت پیش افتتاح شده بود. هر از گاهی برخی مردم به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند آیا راهی وجود دارد که تنکابن استان مستقل شود؟ من بارها گفته ام که اگر تنکابن استان شود، یک استان کوچک می‌شود و مازندران هم از آن عظمت خود می‌افتد. مازندران باید یکپارچه باشد، ولی به این وضعیت رسیدگی شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود بهداشت و درمان در تنکابن اظهار داشت: نگرانی من این است که کمبودها و کاستی‌ها باعث شود عامه مردم نسبت به انقلاب ناامید شوند و عیار نظام و انقلاب پایین بیاید. عیار نظام و انقلاب باید روز به روز بالا برود. چرا باید افتتاح یک بیمارستان بیش از یک دهه به طول بینجامد تا باعث بدبینی مردم شود.

حجت الاسلام هدایتی گفت: بارها تاکید کرده ام که بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی مکمل بیمارستان شهید رجایی است و جایگزین آن بیمارستان نیست. باید به وضع نابسامان بیمارستان شهید رجایی هم رسیدگی شود تا هر دو بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی کنند. امیدواریم که حرکتی انجام شود و وزارت بهداشت به فکر بیفتد و با توجه به تذکر آقای دکتر حسینی به وزیر این کار به سرانجام برسد.

امام جمعه تنکابن در ادامه به عدم واریز معوقات کادر درمانی بیمارستان شهید رجایی اشاره کرد و گفت: براساس گزارشی که دریافت کرده‌ام از مهر ۱۴۰۲ تاکنون که اواخر تیر ۱۴۰۳ است معوقات پرسنل کادر درمانی را پرداخت نکرده‌اند.  پرستاران و کارکنان بیمارستان شهید رجایی خیلی نگران بودند چه از لحاظ اوضاع آشفته ساختمانی و چه از نظر عدم واریز معوقات کادر درمانی.

وی تاکید کرد: دکتر حسینی نماینده مقتدری در مجلس است و پای کار ایستاده است و اگر زحمات وی نبود بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی به اینجا نمی‌رسید. در حال حاضر فقط بیمارستان نیاز به تجهیزات پزشکی دارد تا افتتاح شود.

حجت الاسلام هدایتی در پایان گفت: مردم تنکابن از ما توقع دارند و می‌گویند که شما بلندگوی نظام هستید. ما هم تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این دردها و مشکلات را به خطبه‌های نماز جمعه نکشانیم، ولی وقتی می‌بینیم کاری انجام نمی‌شود مجبوریم از این تریبون استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha